dinsdag 11 juli 2017

DIY SOUVENIR | Strand bottle souveniertje

 
Souveniertjes zijn de perfecte manier om mooie of geweldige vakantieherinneringen levendig te houden:)! Soms duiken we daarom (op ons vakantieplekje) nog wel eens een souvenierwinkeltje in, om wat leuks voor thuis te kopen. Maar zelf een souveniertje maken kan natuurlijk ook! (Van iets dat je tijdens je vakantie hebt gevonden). Bijvoorbeeld een mini flesje vullen met een klein stukje strand, zoals ik deed!

Wat ik in mijn mini-flesjes stopte zijn kleine beetjes Schots strand, haha. Wij zijn afgelopen maand namelijk in Schotland geweest, en hebben daar ontzettend genoten! Tijdens onze roadtrip kwamen we ook langs een prachtig strand, waar ik wat zand en schelpjes verzamelde:). En de flesjes die ik voor deze DIY gebruikte had ik nog in m'n knutselkast liggen, maar heb je deze mini-flesjes nou niet in huis dan kan ik je een hele leuke tip meegeven: de Action!
 
Knutsel ingrediënten:
- Strand
- Mini-flesje(s)
- Een beetje zand
- Een paar (kleine) schelpjes
 
 
Meestal zand en schelpjes genoeg op het strand:)!
 
 
Het zand stopte ik in een boterhamzakje en de schelpjes vervoerde ik in een potje, zodat die onderweg naar huis niet stuk zouden gaan.
 
 
Op het strand waar wij een paar daagjes vertoefden lagen er heel veel van deze mooiertjes.
 
 
Deze twee flesjes liggen al een tijdje bij mij in huis maar oorspronkelijk zaten er kraaltjes in, ooit eens bij de Action gekocht. Waar ik ze nu nog steeds regelmatig zie liggen!
 
 
 
 
 
Nou ja, eigenlijk is het echt heel simpel. Je stopt wat zand in het flesje, en propt er daarna wat schelpjes bij. (Het is even zoeken naar extra kleine schelpjes (als je nog op vakantie gaat en je wilt dit ook gaan doen dan kun je daar vast een beetje rekening mee houden) want de openingen van deze mini-flesjes zijn behoorlijk smal). En dan kan het kurkdekseltje er ook al op.
 
 
 
 
Met het nog kleinere flesje deed ik precies hetzelfde. (Daarvoor had ik dus nóg kleinere schelpjes nodig, waarvan ik er uiteindelijk helaas niet zo heel veel had).
 
 
En toen waren ze klaar. Mijn zelfgemaakte strand souveniertjes! Vind ze enorm leuk geworden. En heb ze inmiddels, gezellig naast mekaar, op het plankje in onze serre staan. En niet buiten dus, waar je ze op de allerbovenste foto ziet staan;).
 
 
Nog even een korte impressie van mijn Schots schelpzoek momentje:). Ik wens jullie ook allemaal een heerlijke vakantie toe!

3 opmerkingen:

  1. Superleuk idee eigenlijk, zo'n mini stukje strand voor thuis!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks Sigrid, kwam spontaan in me op toen ik daar op het strand liep:).

      Verwijderen
  2. Schotland is geen strandvakantieland bij uitstek, maar wel een van de mooiste landen van de wereld! Wij trouwden er ;-) Je strandsouveniridee is zo leuk1

    BeantwoordenVerwijderen