zaterdag 3 juni 2017

DIY INCENSE | Wierookhouder maken van een oude houten asbak

 
Dit soort ouderwetse/oude houten asbakken kom je nog wel eens in de kringloop tegen. Ik heb deze daar destijds ook gekocht! Jarenlang lag hij in ons tuintafeltje, voor visite die rookt. Maar omdat deze asbak nu al tijdenlang eigenlijk niet meer of nauwelijks nog wordt gebruikt besloot ik er iets anders mee te gaan doen. Iets creatiefs:). Ik maakte er een wierookhouder van!

Wat trouwens binnen een handomdraai was gefixt, haha. Ik sloeg een paar spijkertjes in het hout en toen was mijn nieuwe wierookhouder ook al klaar! Ik vind hem erg leuk geworden. Misschien ook omdat ik erg van hout hou. Natuurlijk zou je de asbak ook eerst nog kunnen verven! In één van je favo kleurtjes ofzo! Maar ik vond hem zo al leuk genoeg:).
 
Knutsel ingrediënten:
- Oude houten asbak (kringloop of rommelmarkt)
- Hamer
- Spijker
 

Asbak en hamer
in de aanslag!
 
 
Spijker op de juiste plek!
 
 
En dan slaan maar!
 
 
En dan ook het spijkertje er natuurlijk nog eventjes weer uit halen.
 
 
Zo maakte ik vijf gaatjes.
 
 
Mmm! Kaneelgeurtjes:)!
 
 
 
Een originele wierookhouder voor wierookstokjes!
 
 
En ook wierook kegeltjes kun je hier dus gewoon op branden. Leukjes:)!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen