donderdag 18 mei 2017

DIY LIGHTS & LAMPS | Gehaakt lampenkapje

 
Een heel leuk DIY-je! Niet door mezelf gemaakt... Maar wel door m'n moeder:)! Ik weet dus niet hoe dit lampenkapje precies in elkaar is gehaakt maar omdat ik het zo'n leuk idee vind wil ik het toch met jullie delen. En als je zoiets, aan het einde van dit berichtje, ook echt zelf wilt gaan maken dan denk ik dat je eventueel via Google heel gemakkelijk wel wat 'gehaakte lampenkapjes' patroontjes kunt vinden.

Wat ik zelf voor deze DIY heb gedaan is het volgende: Bij de Action heb ik een lampenvoetje, een lampenkapje (crème-kleurig) en een gloeilampje gekocht. En dat was het eigenlijk wel, haha. M'n moeder deed de rest. Kijk maar naar onderstaande leuke fotootjes!
 
Knutsel ingrediënten:
- Garen
- Haaknaald
- Schaar en naald
- Lampenvoet
- Lampenkapje
- Gloeilampje
 
 
 
Ik ben trouwens niet de enige die blij werd gemaakt met zo'n leuk lampenkapje! M'n zusje kreeg er ook één, of zelfs twee! 
 
 
Dit is de onze. Je kunt zien dat m'n moeder voor deze iets wittere garen heeft gebruikt. Voor zo ver ik me kan herinneren was het garen, waarmee m'n moeder destijds deze kapjes haakte, heel dun.
 
 
Dit is het patroontje waarvoor m'n moeder koos, maar online staan er vast nog veel meer leuke patroontjes om uit te kiezen.
 
 
Het gehaakte lampenkapje is dus wel doorzichtig. Misschien handig om daar even rekening mee te houden wanneer je een lampenkapje of garen koopt.
 
 
Romantisch<3! Ik ben er nog steeds heel blij mee:).

3 opmerkingen: