woensdag 1 februari 2017

DIY NAILS | Spons nagels

 
Dit is echt een hele leuke manier om je nagels te doen, vind ik. Je nagels sponzen. Sinds nog maar kort ken ik deze methode en ik ben fan! Het is echt vermakelijk en het resultaat valt ook zeker niet tegen... Als je van kleurrijk houdt dan hè!

Want bij het sponzen van je nagels gaat het erom dat je met meerdere kleurtjes nagellak tegelijk werkt. Je kunt voor twee kleuren kiezen, maar je kunt bijvoorbeeld ook voor vier kleuren kiezen, zoals ik deed. Ben jij ook gek op gezellige nagels? Misschien is nagels sponzen dan ook iets voor jou!
 
Knutsel ingrediënten:
- Nagellakjes
- Sponsje (ik gebruikte een schuursponsje)
- Schaar
- Oorstokjes
- Wc-papier of keukenrolletje
- Nagellakremover
 
 
 
Dit keer ging ik voor bruin, geel, rood en groen. (Op de bovenste foto zie je dat ik oranje heb gebruikt in plaats van bruin).
 
 
 
Uit het sponsje knip je een klein vierkantje, ongeveer ter grootte van je grootste nagel.
 
 
 
 
En daarop smeer je de kleurtjes nagellak die jij wilt. Ik koos voor streepjes maar je kunt ook voor stipjes gaan, of voor vlekken.
 
 
 
En wanneer het nagellak goed op het sponsje zit dan kun je gaan stempelen! Gewoon met het sponsje op je nagels drukken, van links naar rechts of van rechts naar links.
 
 
 
Het enige nadeel is dat je daarbij niet alleen je nagels maar ook je vingertopjes kleurt. En daar heb je dus de oorstokjes, het wc-papier en nagellakremover voor nodig! Even goed boenen...
 
 
En dan kun je eventueel nog een topcoat aanbrengen. Ik koos voor transparant met gouden glittertjes.
 
 
En toen waren ze klaar! Mijn kleurrijke spons nageltjes!

2 opmerkingen:

  1. Je hebt ook een soort nagellak die voorkomt dat er nagellak op je vingers komt! Dit wordt een soort velletje en kun je er gewoon weer af trekken! Super handig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat meen je, dat klinkt idd ontzettend handig! Zal er in de winkels eens op letten... Thanks voor de tip:).

      Verwijderen