zondag 15 januari 2017

DIY GIFT BOX | Cadeaudoosje 'piramide'


Cadeautjes kun je inpakken met cadeaupapier maar je kunt ze bijvoorbeeld ook in een leuk, zelfgemaakt, doosje stoppen! Voor degene die het krijgt is dat net zo feestelijk én spannend, haha. En bovendien zijn die doosjes ook nog eens heel leuk om te maken! Vind ik dan. Ik had dat nooit eerder gedaan maar ik werd best blij van mijn allereerste 'probeersels'.

Piramidevormige cadeaudoosjes. (Ideetje van Pinterest). Bedoeld voor kleine cadeautjes. Tenzij je de piramides natuurlijk veel groter maakt dan dat ik deed.
 
Knutsel ingrediënten:
- Gekleurd karton
- Potlood/pen
- Schaar
- Perforator
- Touwtjes (ik gebruikte borduurgaren)

 
 
Als allereerst maak je een malletje. Teken daarvoor een vierkant op één van je kartonnetjes. Teken daar omheen vier driehoekjes. En teken vervolgens om die driehoekjes, aan elke kant één, nog een soort van flapjes. Voor de vierkant en de driehoekjes gebruikte ik een centimeter (liniaal) en voor de flapjes gebruikte ik een (snel gefabriceerd) malletje. (Zie foto's hierboven).
 
 
 Ik maakte drie doosjes en koos daarvoor drie leuke kleurtjes uit.
 
 
Wat je dan doet is het malletje omlijnen met een pen/potlood op je karton...
 
 
Het figuurtje uitknippen...
 
 
En daarna de denkbeeldige lijntjes omvouwen.
 
 
 
In de bovenste hoekjes van de driehoekjes perforeer je vervolgens gaatjes, één gaatje per driehoekje.
 
 
En dan kun je ook al beginnen met het laatste dat er nog moet gebeuren!
 
 
Knip een (klein) stukje draad van je touw af en bevestig die door de gaatjes op de manier zoals je hierboven op de foto ziet staan.
 
 
Trek daarna beide uiteinden van het touwtje aan en leg er een leuk strikje in. En klaar is je piramide!
 
 
Je zou je piramide(s) hierna eventueel nog kunnen versieren maar ik liet de mijne zo. Simpel maar toch al leuk genoeg! (Ben je nu nieuwsgierig geworden naar wat ik in deze cadeaudoosjes stopte, haha? Neem hier dan eens een kijkje!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten