woensdag 14 september 2016

DIY EARRINGS | Steentjes-in-netjes oorbellen

 
Het kettinkje dat ik gisteren plaatste vond ik zo leuk om in elkaar te frutselen dat ik besloot er ook nog een setje oorbellen bij te maken. Nu ben ik niet zo heel erg fan van setjes (sieraden of bijvoorbeeld kledingstukken die bij mekaar horen) dus tegelijkertijd zal ik ze niet snel dragen, maar zo afzonderlijk vind ik deze oorbellen helemaal tof!

En als jij dat nu ook vind en je deze unieke oorbelletjes ook graag wilt maken dan kun je hieronder meekijken met de foto's:)! Ik zal je vertellen wat je hiervoor nodig hebt en hoe je ze ongeveer in mekaar kunt flansen. Heel veel plezier met knutselen!
 
Je hebt nodig: Een paar kraaltjes. (Zoveel als je zelf wilt, ik heb drie kraaltjes per oorbel gedaan).
 
Twee leuke steentjes. (Ik heb deze mooie vuursteentjes op een Drentsche zandvlakte gevonden).
 
Twee hangers waaraan jij je oorbellen kunt knutselen. (Je hebt deze misschien nog liggen van een oud setje oorbellen (die je niet meer draagt) of je kunt ze kopen bij bijvoorbeeld de Xenos of de Action).
 
(Naai)garen. Ik gebruikte vier kleurtjes. (Je kunt natuurlijk nog meer kleuren gebruiken of juist minder). En verder heb je nodig: Een naald en een schaar. En dan kun je beginnen! Knip allereerst vier dubbele draadjes af van ongeveer 50/60 centimeter. Je hebt nu 8 draadjes van 50/60 cm voor je liggen.
 
Leg ongeveer in het midden daarvan een knoop.
 
En verdeel de draadjes in vieren. (Zie foto).
 
Leg dan in elk van die strengen een knoopje, een klein stukje van het middelpunt af. (Zie foto).
 
En verdeel daarna de draadjes in achten.
 
Waarna je weer vier knoopjes gaat leggen in de draadjes die naast elkaar liggen. (Zie foto). Je krijgt dan een bloemachtige vorm te zien (wat uiteindelijk je netje wordt).
 
Verdeel daarna wederom de draadjes in achten.
 
En leg weer vier knoopjes. Het netje begint nu al echt te ontstaan!
 
Herhaal deze handeling totdat het netje lang en groot genoeg is...
 
En je steentje er precies mooi in past!
 
Nog even een knoopje bovenin leggen...
 
En dan kun je de kraaltjes erop rijgen.
 
Druk de kraaltjes vervolgens goed tegen het steentje aan.
 
En verdeel daarna de draadjes in tweeën.
 
Zodat je de helft daarvan door het oogje van de hanger kunt halen.
 
Leg daarin vervolgens een dubbele knoop...
 
En werk de draadjes weg, met een naald, door ze door de kraaltjes terug (naar de steen) te steken.
 
Kijk zo!
 
Die overgebleven draadjes knip je daarna gewoon af.
 
En dan is je eerste oorbel klaar! Nu de tweede nog, haha.
 
Ready! Leuk hè?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten